Project information
Diagnostická kompetence budoucích učitelů tělesné výchovy
- Project Identification
- ROZV/20/FSpS/07/2015
- Project Period
- 4/2015 - 12/2015
- Investor / Pogramme / Project type
-
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
- Development Programmes
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Sports Studies
- Mgr. Eva Valkounová, Ph.D.
Pregraduální příprava učitelů tělesné výchovy je v zahraničí i u nás předmětem rozsáhlých diskuzí. Vzniká požadavek na hlubší profesionalizaci učitelů TV, především na rozvoj jejich klíčových pedagogických kompetencí. Významnou pedagogickou kompetenci tvoří kompetence diagnostická, na jejímž základě je učitel TV schopen diagnostikovat nejenom vědomosti a dovednosti žáků, ale také vyhodnocovat veškeré situace odehrávající se v rámci výuky a na tyto situace adekvátně reagovat.
Cílem projektu je analyzovat úroveň diagnostické kompetence u budoucích učitelů tělesné výchovy.
Přínos projektu spočívá v rozvoji metodologických kompetencí (kvalitativní výzkum za využití softwaru Maxqda) a ve zkvalitnění pregraduální přípravy učitelů TV na FSpS MU.
Výstupem projektu bude zaslaný rukopis článku do jednoho impaktovaného časopisu a jednoho recenzovaného časopisu a aktivní účast na konferencích FSpS MU (listopad 2015), konference UK FTVS Praha (září 2015).
Publications
Total number of publications: 4
2016
-
Tvorba a struktura elektronického nástroje Videoweb tělesné výchovy
Studia sportiva, year: 2016, volume: 10, edition: 1
2015
-
Pojetí tělesné výchovy v současném vzdělání
Aktualizované poznatky ke vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, year: 2015
-
Zjišťování úrovně diagnostické kompetence u budoucích učitelů tělesné výchovy – obecné kroky tvorby webového nástroje pro empirické uchopení diagnostické kompetence
Aktualizované poznatky ke vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, year: 2015
-
Zjišťování úrovně diagnostické kompetence u budoucích učitelů tělesné výchovy – obecné kroky tvorby webového nástroje pro empirické uchopení diagnostické kompetence
Year: 2015, type: Appeared in Conference without Proceedings