Informace o projektu
Mezinárodní marketing a propagace MU v zahraničí
- Kód projektu
- ROZV/17/2017
- Období řešení
- 1/2017 - 12/2017
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Rozvojové programy
- Interní rozvojové projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Centrum zahraniční spolupráce
Masarykova univerzita se během posledních dvaceti let plně zapojila do mezinárodní spolupráce v evropském i globálním měřítku a i v nadcházejícím období jsou aktivity spadající do oblasti internacionalizace nadále prioritní oblastí. Univerzita se již dávno stala vyhledávanou destinací pro studenty ze Slovenska či z některých jiných zemí střední a východní Evropy, cílem je však posilovat mezinárodní konkurenceschopnost a atraktivitu Masarykovy univerzity i za hranicemi těchto států, především v některých globálně populárních teritoriích (např. Rusko, Čína, USA, Skandinávie, Benelux, UK, Blízký východ, jihovýchodní Asie, Izrael, ad.) s cílem udržet stávající počty studentů a především vysokou selektivitu přijímacího řízení i v době nadcházejícího demografického poklesu a současně zvýšit internacionální charakter vnitřního prostředí univerzity.
Aktuálně tedy výrazně sílí potřeba systematické a cílené prezentace MU v úzké spolupráci s tvorbou nové marketingové strategie MU, v případě mezinárodního marketingu s orientací na „nové“ regiony s výrazným potenciálem pro získávání nových studentů, a to jak formou přímé (např. formou účasti na vzdělávacích veletrzích, apod.), tak nepřímé (spolupráce s agenty, partnery, inzerce atd.) prezentace.
Projekt se zaměřuje na marketingové a propagační aktivity vedoucí k zvyšování povědomí o MU a k šíření její prestiže a atraktivity v zahraničí s cílem získávat kvalitní zahraniční studenty do českých a zejména pak do placených studijních programů v cizích jazycích, a to na všech třech úrovních: bakalářské, magisterské i doktorské.