Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Literární výchova na základní škole v kontextu kurikulární reformy českého školství
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Oborová didaktika pri príprave učiteľa materinského a cudzieho jazyka |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | literary education; curriculum; terminology; educational programmes; educational strategies; key competences; readers; cross-section themes |
Popis | Příspěvek se zabývá otázkami literární výchovy na základní škole po schválení nového kurikula - Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Je uvedeno sedm oblastí problematiky, které vyplynuly z analýzy obsahu dokumentu: terminologie, školní vzdělávací programy, vzdělávací strategie ve vztahu ke klíčovým kompetencím, čítanky, vertikální a horizontální struktura kurikula a průřezová témata. Všechny tyto - ne zcela nové - okruhy otázek mají za nového kurikulárního stavu nový význam pro didaktiku literární výchovy a přípravu budoucích učitelů. |