Informace o publikaci

EUROPEAN DIMENSION IN EDUCATION OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS

Název česky Evropská dimenze ve vzdělávání učitelů primární školy.
Autoři

JEDLIČKOVÁ Helena BAJD Barbara HRADILOVÁ OGOREVC Lenka

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference Řehulka, E. (ed.). School and Health 21. Health education: Contexts and Inspiration.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Action research. experiential learning. critical thinking. reflection. personality development. teaching skills. skill of reflection. longitudinal research.
Popis Evropa, jako prostor bez ekonomických bariér, předpokládá rovněž unii bez hranic kulturních a vzdělávacích. Akademickou mobilitu podporuje několik programů, např. CEEPUS a SOCRATES ERASMUS, umožňující nejen získávání zkušeností a osobnostní rozvoj studentů a pedagogů na partnerských školách, ale také výzkum, zaměřený na evropskou dimenzi ve vzdělávání. V průběhu posledních let jsou akčními výzkumy na univerzitách v Evropě ověřovány nové modely, orientované na zkvalitnění vzdělávání pro 21. století dle Bílé a Zelené knihy, kde se klade důraz na profesionalizaci přípravy učitelů. Ukazuje se, že profesionalita učitele pro primární školu se musí opírat o řadu kompetencí, zejména o schopnost reflexe a kritického myšlení. Danou problematikou se zabývá i společný výzkum, realizovaný na katedře biologie PdF Univerzity v Lublani (Slovinsko) a na katedře biologie PdF MU v Brně v projektu Biologie pro život a zdraví.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info