Informace o publikaci

Multimodální analýza a vizuální rétorika titulních stran britského tisku

Autoři

CHOVANEC Jan

Rok publikování 2009
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se věnuje multimodální analýze titulních stran britských deníků, které se vyznačují trendem k výrazné vizualizace komunikovaného obsahu. Vztah mezi verbální a vizuální formou zprávy není jednoznačný: může se jednat o vzájemnou souhru ale také o budování kontrastu mezi oběma složkami, často s tendencí vytvářet "slovně-vizuální hříčky". Text a jeho vizuální doprovod opouštějí své tradiční funkce: titulky již nejsou využívány pouze k "přenosu" ideačně pojímaných informací, kdežto fotografie ztrácejí svoji čistě dokumentární hodnotu. Jak odhaluje analýza těchto masmediálních komunikátů, souhra verbální a vizuální komunikace představuje komplexní proces, při němž dochází k evokaci stereotypů, manipulaci významů a aktivaci nejrůznějších presupozic, které ve svém důsledku mohou mít ve vztahu ke komunikované zprávě značný hodnotící potenciál.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info