Podnikatelé s (ne)lidskou tváří: Mediální obrazy podnikání během „pražského jara“ a „divokých devadesátých“ let

Československý stalinismus vedl proti podnikatelům jako třídě tvrdý ideologický boj. Ačkoliv se o obnově živností uvažovalo již během roku 1968, podnikání se otevřely dveře až po roce 1989. Vztah společnosti k podnikání výrazně ovlivňoval tisk, vycházející ve statisícových nákladech. Přednáška se proto zaměří na to, jak o podnikatelích psaly nejčtenější noviny. Proč reformní komunisté považovali Tomáše Baťu za vhodný vzor i pro „tržní socialismus“ a proč polistopadové nadšení z volného trhu bez přívlastků skončilo „blbou náladou“ roku 1997?

Přednáškou, která je součástí cyklu Otevřený svět humanitních věd, provede Václav Kaška z Historického ústavu FF MU.

Načítám mapu…

Sdílení události

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info