Informace o projektu
Alternativní formy pedagogické praxe v Terénním středisku výchovy pro TUR PdF MU v Brně
- Kód projektu
- ROZV/68/2003
- Období řešení
- 1/2003 - 12/2003
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Transformační a rozvojové programy
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
- Libor Babušík
- Renata Čtvrtníčková
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
- PaedDr. Otto Kryzan
- Margita Nečasová
- Mgr. Lenka Ogorevc Hradilová
- Ing. Antonín Stružka
- Pavel Tesař
- Milada Ulbrichová
- Další fakulta/pracoviště MU
-
Přírodovědecká fakulta
- RNDr. Barbora Javůrková, Ph.D.
- Další fakulta/pracoviště MU
-
Fakulta sportovních studií
- Mgr. Pavel Navrátil
- Spolupracující organizace
-
Univerzita Karlova
- Odpovědná osoba RNDr. Jan Stoklasa
- Odpovědná osoba RNDr. Vlasta Hrdličková
- Odpovědná osoba Ing. Dana Křivánková
- Odpovědná osoba Prof. Taťana Verčkovniková
- Odpovědná osoba Mgr. Miluše Kucková
- Odpovědná osoba Mgr. Marie Vaňková
Č. projektu z r. 2001: P/13/2001
Č. projektu z r. 2002: 42/2002
Cílem projektu je umožnit, aby středisko sloužilo současně jako pracovna, laboratoř, knihovna, studovna i relaxační centrum, kde se v interiéru i v terénu, v přírodě prezentované biotopovou zahradou, setkávají žáci, studenti prezenčního i kombinovného studia, pedagogové, s didaktiky i odborníky specialisty dalších profesí; realizaci komplexního systémového přístupu ve výukovém cyklu učitelských dovedností a návyků pro práci učitele s žáky v terénu - od přípravy, přes realizaci až k diagnostice; zavedení aktivačních metod do výuky, samostudia a pedagogické praxe; propojení odborných přírodovědných předmětů s didaktikou a pedagogickou praxí; využít zkušených cvičných učitelů, kteří se studenty přivedou děti a v prostoru pracoviště společně se studenty realizují výuku v terénu dle osnov. Cílem je harmonicky rozvinutý tvořivý učitel, schopný od nejútlejšího věku dítěte až do smrti rozvíjet tvořivost aktivní činností v přírodě tak, aby přírodu nepoškozoval a mohl ji využívat ke svému zdraví.