Informace o projektu
Strategie učení cizím jazykům jako východisko efektivního učení cizím jazykům (deskriptivně-relační výzkumné šetření)
- Kód projektu
- MUNI/41/21-B-C/2004
- Období řešení
- 5/2004 - 12/2004
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
Cílem projektu přispět k didaktice cizích jazyků a autoregulaci učení žáka. Cílem je zjistit: 1. Jak se žáci opravdu učí cizí jazyky, 2. jak k jejich učení přispívá jejich učitel a jak strategie učení a "učit se učit" vidí učitelé, 3. jaké strategie žáci preferují, které zanedbávají, 4. které skupiny strategií jsou preferovány a pokusit se interpretovat proč, 5. zda existují prokazatelné rozdíly mezi úspěšnými a méně úspěšnými žáky v používání strategií a jaké strategie používají žáci s výbornými známkami, 6. zda používání strategií souvisí s efektivitou učení a jaké strategie nejvíce, 7. zjistit, zda existují rozdíly v používání strategií mezi školami a pokusit se je zdůvodnit, 8. zjistit, do jaké míry a zda vůbec se teoretické faktory taxonomie budou shodovat s empirickými faktory a pokusit se interpretovat empiricky platnou taxonomii strategií.