Informace o projektu
Analýza interakčního stylu budoucích učitelů prostřednictvím rozhovoru nad videozáznamem
- Kód projektu
- MUNI/41/41-B-C/2005
- Období řešení
- 1/2005 - 1/2005
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D.
- prof. PhDr. Josef Maňák, CSc.
Projekt navazuje na projekt Typologie budoucích učitelů podle pedagogické interakce (řešen v r. 2004), který byl zaměřen kvantitativně. Nový projekt je orientován kvalitativně. Výzkumný vzorek tvoří studenti 4. ročníku Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Pomocí clusterové analýzy budou studenti roztříděni do skupin a bude tak vytvořena typologie budoucích učitelů. Vybráni budou zástupci každé skupiny (extrémní případy), se kterými se bude dále pracovat. Výsledky řešení projektu přinesou prohlubující pohled na studentovo jednání při výuce, poodhalí jeho subjektivní teorie. Z rozhovoru vyplynou klíčové situace, které budou předmětem prohlubující analýzy.