Informace o projektu
Celoživotní vzdělávání v oblasti speciální pedagogiky
(Celoživotní vzdělávání)
- Kód projektu
- CZ.04.1.03/3.2.15.1/0150
- Období řešení
- 11/2005 - 10/2007
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Operační program Rozvoj lidských zdrojů (RLZ)
- 3.2 Podpora terciárního vzdělávání
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
Globálním cílem projektu je vytvořit efektivní partnerství, které bude spolupracovat na vytvoření podmínek pro tvorbu a realizaci vysokoškolských programů:
1. vytvoření studijního programu, který zvýší úroveň odborné i pedagogické způsobilosti pro absolventy VŠ programů nepedagogického zaměření studiem zaměřeným na obor speciální pedagogika. Absolvováním připravovaného studijního programu získá účastník pedagogickou způsobilost s možností učit na základních školách speciálních. Studiem bude účastníkům rozšířena kvalifikace o pedagogickou způsobilost a o oblast speciální pedagogiky. Absolvováním tohoto studia si účastníci rozšíří svou kvalifikaci o nový obor a pedagogickou způsobilost. Možnost uplatnění na trhu práce se značně zvýší.
2. vytvořit nový studijní program, který povede ke zvýšení kvalifikace nebo získání nové kvalifikace v rámci programů celoživotního vzdělávání realizovaných na vysokých školách v oblasti speciální pedagogiky. Transformace českého školství vede k vytvoření demokratické a humánní školy, která poskytuje všem členům společnosti stejné šance na dosažení odpovídajícího stupně vzdělání. Právo na vzdělání všech dětí je zakotveno v Listině práv a svobod, která je součástí Ústavy České republiky. Se změnou pohledu na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - integrační trendy, se mění postavení učitelů a dalších pedagogických pracovníků na všech stupních škol a školských zařízení. Dosavadní systém přípravy učitelů i speciálních pedagogů musí být přizpůsoben těmto trendům. Edukace postižených žáků přestává být doménou speciálních škol a stává se záležitostí všech typů škol a školských zařízení. Nově připravované vzdělávací programy budou reahovat na tyto změny a umožní učitelům na školách hlavního proudu získat v rámci celoživotního vzdělávání na vysokých školách kvalifikaci pro vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, a tím i zvýšit si kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky.