Informace o projektu
Diagnostické metody ve speciální pedagogice (inovace předmětů)
- Kód projektu
- FRVS/444/2013
- Období řešení
- 1/2013 - 12/2013
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Fond rozvoje vysokých škol
- B - Vzdělávání učitelů
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Klíčová slova
- diagnostické metody, inovace předmětů, diagnostické testy, diagnostické škály, speciální pedagogika, psychologie
Inovace Diagnostických metod ve speciální pedagogice bude realizována vytvořením aktualizovaných sylabů témat, včetně doplnění o další studijní materiály, tj. například o nové diagnostické testy, které budou sloužit studentům v praktické části výuky. Realizace bude v první fázi probíhat zajištěním a absolvováním následujících školení (kurzů), která jsou nezbytná nejen pro kompletní získání informací o těchto diagnostických metodách jako takových, ale také pro zakoupení jednotlivých diagnostických testů. Konkrétně se tedy jedná o účast na těchto kurzech: Diagnostika vývoje dítěte předškolního věku; Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením I.; Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením II.; Diagnostika poruch autistického spektra; Vývojová dysfázie; Diagnostika pozornosti jako součást psychologického vyšetření. Užívání testu pozornosti D2.; Diagnostika paměti jako součást psychologického vyšetření. Užívání paměťového testu učení; Výcvik v práci s WISC- III; Kurz seznamující s užíváním testu SON-R 2,5-7; Standard speciálně pedagogického vyšetření mimořádného nadání ve školském poradenském zařízení; Škála zjevné úzkosti pro děti CMAS; Sebeposuzovací škála dětské depresivity CDI; Diagnostika rodiny ve školských poradenských zařízeních. Užívání testu rodinných vztahů; Tematicko apercepční test (TAT) a z něj vycházející diagnostické metody; Kazuistický seminář k diagnostice Specifických poruch učení u adolescentů a dospělých osob. Tyto kurzy jsou pořádané Národním ústavem pro vzdělávání, školským poradenským zařízením a zařízením pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (http://www.nuv.cz). Inovace se tedy bude týkat převážně doplnění obsahové stránky předmětů o výše uvedená témata (a také o témata nová, jako je diagnostika autismu, kombinovaného postižení, řečových vad, mimořádného nadání), což povede ke zkvalitnění a zefektivnění výuky a tím zvýšení atraktivity předmětů pro studenty.