Informace o projektu
E-learning a blended learning ve výuce němčiny - odborný seminář a workshop
- Kód projektu
- 44p14
- Období řešení
- 3/2006 - 3/2006
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- AKTION Česká republika - Rakousko (pouze vzdělávání)
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Klíčová slova
- výuka, německý jazyk, e-learning, blended learning, vysokoškolská didaktika
- Spolupracující organizace
-
Universität Wien
- Odpovědná osoba Univ.-Prof.Dr.Mag. Gerhard Budin
Předmětem návrhu je dvoudenní seminář na téma e-learning a blended learning v rámci výuky němčiny. Na veřejnosti přístupném setkání odborníků se bude jednat o zkušenostech s narůstajícími počty studentů a s nasazením e-learningu ve vysokoškolské didaktice, se zvláštním zaměřením na oblast výuky němčiny jako cizího jazyka, zejména na univerzitách v Brně a ve Vídni. Význam e-learningu bude zasazen do celkových souvislostí vysokoškolské didaktiky ve znamení boloňského procesu a zároveň budou reflektovány nejnovější vývojové trendy v oblasti technických možností. Druhý den se bude konat celodenní workshop, v jehož rámci budou zpracovávány konkrétní učební scénáře a navrhovány e-learningové projekty. Workshop je určen pro české vyučující němčiny (přednostně) a dále pro pokročilé studenty PdF a FF MU. Podle dostupných volných kapacit (max. 30 účastníků) budou k účasti přizváni i lektoři Österreich-Kooperation v ČR.
Výsledky
Ve dnech 3.3.–4.3.2006 se na Pedagogické fakultě MU v Brně konal dvoudenní seminář na téma E-learning a blended learning v rámci výuky němčiny. Setkání bylo zahájeno sérií přednášek, které proběhly v zasedací místnosti Rakouského institutu v Brně. Ve druhém dni pracovního setkání rakouských a českých vysokoškolských odborníků byl ve specializovné počítačové učebně na PdF MU uspořádán celodenní workshop na téma Lernszenarien und Aufgabenstellungen in E-Learning-Projekten, který vedla přizvaná odbornice z vídeňské univerzity Mag. Eva Mandl. Jednání bylo v obou dnech veřejně přístupné a setkalo se s živým zájmem učitelů i studentů z Pedagogické a Filozofické fakulty MU i německých a rakouských lektorů, působících na MU v hodinách výuky němčiny jako cizího jazyka.