Informace o projektu
Globální osvětlení na paralelním grafickém hardware
(GPU GI)
- Kód projektu
- MUNI/C/0941/2013
- Období řešení
- 1/2014 - 12/2014
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020 - Program rektora
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Fakulta informatiky
- Mgr. Vilém Otte
Cílem projektu je vyvinout novou, vysoce paralelní implementaci algoritmu bi-directional path tracing pro výpočet globálního osvětlení v počítačovém modelu scény. Tento algoritmus je používán v produkčních systémech pro tvorbu digitálních efektů pro reklamy, filmy apod. Vzhledem k jeho komplexnosti je většina jeho implementací určena pro jednoduše programovatelný sekvenční hardware. Z důvodu vysokých nároků tohoto algoritmu na výpočetní výkon a propustnost paměťí je ovšem rychlejší tento výpočet provádět na paralelním hardware, například na grafických kartách. Vhodné mapování tohoto algoritmu na paralelní hardware je málo prozkoumaný problém. Důraz projektu je kladen na vyvinutí efektivního řešení této úlohy, schopné interaktivního výpočtu osvětlení na běžně dostupných grafických kartách. Tato prototypová implementace by měla ukázat vhodné směry pro budoucí vývoj v oblasti výpočtů globálního osvětlení v reálném čase.