Informace o projektu
Young Teachers and People with Special Needs as Drivers of Social Change - Towards Inclusive Europe
(YoTePe)
- Kód projektu
- MUNI/P/1092/2014
- Období řešení
- 11/2014 - 5/2015
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- HORIZONS - Podpora přípravy mezinárodních grantů
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
Výzkumný projekt bude zaměřen na postojové a hodnotové orientace mladých lidí a jejich možné změny. Cílovými skupinami zde budou studenti učitelství a začínající učitelé a mladí lidé s postižením a různými druhy znevýhodnění. Příslušníky těchto skupin mladých považujeme za klíčové „spouštěče“ a facilitátory společenských změn směřujících k inkluzivní společnosti. Projekt bude formulován jako základní i aplikovaný. Jeho cílem bude jak deskripce aktuálních postojů vybraných skupin mladých lidí k jinakosti, tak vyhodnocování strategií jejich ovlivňování a proměň. Projekt vychází z předpokladu, že jsou to právě kulturní hodnoty, které utvářejí inkluzivní postoje a vztahy k osobám s hendikepem a znevýhodněním, a je to právě formální i neformální vzdělávání, které má na jejich utváření a změny zásadní dopad. Vzdělávání je proto důležitým faktorem při boji se sociální exkluzí a diskriminací.