Informace o projektu
Vizuální stimulace v tvorbě textů
- Kód projektu
- FRVS/1685/2007
- Období řešení
- 1/2007 - 12/2007
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Fond rozvoje vysokých škol
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Filozofická fakulta
- doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D.
- Mgr. Kateřina Bukovjanová
- Mgr. Pavla Kopečná, Ph.D.
Projekt Vizuální stimulace v tvorbě textů je inovací kurzu řádného studia Filozofické fakulty MU Literární teorie a tvůrčí psaní. Kurz Literární teorie a tvůrčí psaní je zaměřen na praktické procvičování poznatků z literární teorie. Studenti vytvářejí kratší texty inspirované útvary a postupy popsanými v literárně-teoretických příručkách (akrostich, sonet, metafora, dialog, vyprávění apod.). Tyto -mnohdy velmi specifické - formy si tak lépe zapamatují, získají jasnější představu o jejich podstatě a funkci a v neposlední řadě při recepci těchto typů textů je (obohaceni o zkušenost s jejich produkcí) lépe identifikují a interpretují. Tvorbu textů studentům usnadňují techniky tvůrčího psaní - např. automatické psaní, clustering, brainstorming. Další metodou, kterou můžeme při nácviku tvorby textů využít, je vizuální stimulace. Předkládaný projekt se zabývá právě prací s vizuální předlohou. Cílem projektu je vytvoření databáze vizuálních předloh (souborů digitalizovaných fotografií), které budou využity jako stimuly při tvorbě textů k vyučování a procvičování literárněvědných teoretických poznatků.