Informace o projektu
Sociální interakce u žáků se sociálním znevýhodněním na prvním stupni základní školy
- Kód projektu
- MUNI/41/017/2009
- Období řešení
- 1/2009 - 12/2009
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Mgr. Šárka Pajurková
- Klíčová slova
- Romské dítě, romský žák, edukaci, sociální interakce, učitel, sociogram, základní škola, základní škola praktická
Cílem projektu je prohloubení znalostí z problematiky edukace žáků se sociálním znevýhodněním. Projekt bude zaměřena na zjištění sociálních vztahů, postojů žáků romského etnika na prvním stupni základní školy ve městě Brně. Výběrovým souborem budou žáci romského etnika absolvující přípravou třídu základní školy a na základě sociogramu budeme sledovat jejich adaptaci na školní prostředí, zapojení mezi žáky majoritní základní školy.
Výzkumné šetření bude součástí empirické části diplomové práce.
Výsledky
- Prohloubení odborných znalostí diplomantky v oblasti vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním.
- Příprava a realizace výzkumného šetření jakožto empirická část diplomové práce.
- Přínos odborných znalostí do seminářů a přednášek pro studentku oboru Speciální pedagogika.
- Výsledky výzkumného šetření v rámci empirické části diplomové práce.