Informace o projektu
Vymezení kartografických kompetencí pro potřeby základního vzdělávání
- Kód projektu
- MUNI/41/028/2009
- Období řešení
- 1/2009 - 12/2009
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Martin Stehlík
- PhDr. Dana Hübelová, Ph.D.
- doc. RNDr. Svatopluk Novák, CSc.
- Mgr. Martin Weinhöfer, Ph.D.
- Klíčová slova
- Dvojrozměrné, trojrozměrné vyučovací pomůcky, názorné metody, vyučovací proces, prostorová orientace, prostorová představivost
Předkládaný projekt spojuje výzkumná témata disertačních prací navrhovatele a participujících studentů. Má za úkol rozšířit a prohloubit dosavadní poznatky z oblasti kartografie ve školní praxi a je zaměřen na vymezení základních schopností a dovedností žáků pro efektivní aplikaci map a příbuzných znázornění zemského povrchu. Východiskem k stanovení kartografických kompetencí jsou požadavky Rámcového vzdělávacího programu a aktuální školská praxe - učebnice, kartografické pomůcky a jejich školní využití.
Výsledky
Výsledkem projektu byla další podrobnější specifikace výzkumného záměru, který se zabývá vymezením základních schopností a dovedností žáků pro efektivní aplikaci map a příbuzných znázornění zemského povrchu a jeho metodologie.