Informace o projektu
Výzkum výuky nových médií v umění ve vysokoškolské padagogice
- Kód projektu
- MUNI/41/100/2009
- Období řešení
- 1/2009 - 12/2009
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Klíčová slova
- Nová média ve výtvarném umění, výtvarná výchova, umění, vysokoškolská pedagogika, technologie
Projekt se zaměří na mapování stavu výuky nových médií na vysokých školách v České republice. Prostřednictvím interview se zaměřím na osobní znalosti a postoje pedagogů, kteří prakticky vyučují práci s novými médii v umění. Předmětem zkoumání nebude jen výtvarná výchova na pedagogických fakultách, ale také vysoké umělecké školství, jež zažívá v poslední době nemalý rozmach. Nakolik technologie ovlivňuje obsah a zaměření výuky?
Výsledky
Prostřednictvím projektu jsem zrealizovala zásadní kroky svého doktorského výzkumu. Podařilo se mi poměrně přesně zmapovat, kdo a jakým způsobem je zapojen do pedagogických procesů, které používají ve svém názvu slovo média ve spojení s uměním. Jsou to především nová média, multimédia, intermédia, ale také film a audiovize. Díky realizaci projektu jsem vedla rozhovor s 25 lidmi, kteří prakticky vyučují na vysokých školách zmíněné obory.
Výzkum přinesl pozoruhodné výsledky, které shrnu ve své disertační práci.
Projekt má také část uměleckou, ve které analogickým způsobem používam techniky kvantitativního výzkumu na vizuální data. Tato část projektu bude prezentována v galerii.
Publikace
Počet publikací: 2
2010
-
Hlediska kvantitativního výzkumu
Rok: 2010, druh: Uspořádání výstavy
-
Video jako tvůrčí médium v pracích studentů katedry výtvarné výchovy PdF Masarykovy univerzity
Mediální pedagogika v teorii a praxi, rok: 2010