Informace o projektu
Studentský časopis katedry němčiny a Výstava a publikace textů tvůrčího psaní na katedře němčiny
- Kód projektu
- MUNI/41/085/2009
- Období řešení
- 1/2009 - 12/2009
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Jan Budňák, Ph.D.
- Mgr. Jan Březa
- Bc. Ivana Durdová
- Mgr. Ivica Ďuricová
- Mgr. Pavel Furch
- Mgr. Miluše Krouželová
- Mgr. Eva Mácová
- Mgr. Dana Moravec
- Mgr. Markéta Pavlíková
- Mgr. Eva Pluháčková
- Mgr. Eva Pouchová
- Bc. Lucie Rajmová
- Mgr. Michaela Skopalová
- Mgr. Alice Vaňourková
- Bc. Kristýna Vejpustková
- Klíčová slova
- Studentský časopis, cizojazyčný časopis, němčina, katedra němčiny, publicistika, žurnalismus, interview, autorská čtení, kulturní život, tvůrčí psaní
Cílem první části projektu je umožnit prezentaci (zveřejnění) výstupů z nově zřízeného volitelného kurzu „Studentský časopis“, nabízeného všem studentům katedry němčiny (potažmo i celé MU). V kurzu budou studenti seznámeni se základními postupy „žurnalistického“ psaní (reportáž, interview atd.) a určí si tematické složení časopisu, které pak v týmové autorské a korekturní spolupráci naplní konkrétními texty v německém jazyce. Výsledek bude na začátku prosince zveřejněn na webu KNJ a v „sešitové“ podobě.
Cílem druhé části projektu realizace výstavy textů tvůrčího psaní na katedře NJ. Prezentovány zde budou texty, které vzniknou v rámci semináře tvůrčího psaní, jež se již tradičně vypisuje v podzimním semestru. Nejúspěšnější texty budou rovněž otištěny ve výše zmíněném studentském časopise.
Výsledky
Cílem projektu bylo podpořit studentskou tvůrčí činnost na poli tvůrčího psaní, a to ve dvou formách: jako psaní žurnalistické (Studentský časopis) a umělecké (tvůrčí psaní). Těchto cílů se podařilo dosáhnout. Ukázalo se, že samostatná kreativní aktivita je ještě vystupňována vědomím, že výsledky „mé“ práce budou veřejně publikovány. Některé z textů uveřejněných ve studentském časopise (žurnalistické i umělecké) snesou i celkem přísné měřítko.
Hmatatelnými výsledky projektu jsou samozřejmě časopis a výstava, které samy jsou nepřehlédnutelnými jevy ve „společenském“ životě katedry, v interakci mezi pedagogy a studenty (zvláště vzhledem k otevřenosti některých publikovaných textů).
Snad nejdůležitějším výsledkem projektu je tedy částečné, ale „celokatederní“ pozvednutí povědomí o možnostech zde veřejně kriticky, popř. tvořivě uvažovat, a to jak na straně pedagogů, tak i studentů samotných.