![Důležité termíny](https://cdn.muni.cz/media/3633704/image_2.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
Climate Change Education for Physics Teachers
Název česky | Vzdělávání o změně klimatu pro učitele fyziky |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Věda o změně klimatu je multidisciplinární obor. Mnoho důležitých funkcí klimatického systému je doménou "fyziky klimatu". Tvrdíme, že učitelé fyziky by měli mít dobrou znalost základních principů fyziky klimatu (např. skleníkový efekt a příčiny vzestupu hladiny moře), aby byli schopni předávat tyto poznatky svým žákům. Desítky studií (obvykle prováděných na studentech nebo žácích) dokládají, že lidé pletou skleníkový efekt s ozónovou dírou. Abychom odhalili kořeny takových miskoncepcí, provedli jsme řízené rozhovory se studenty učitelství fyziky na PdF MU. Závěry naší případové studie byly využity k navržení univerzitního kurzu, jehož základem jsou laboratorní nebo terénní experimenty a měření. Ze studie vyvozujeme doporučení pro zlepšení výuky fyziky na vysokých školách. |
Související projekty: |