Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Princip spravedlnosti při hodnocení žáků a studentů v matematice
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Od vydání prvního školního řádu dne 6. prosince 1774 je v našich školách uplatňován princip výkonu. Předpokládá se, že si žáci v různé míře osvojí hodnotitelné a podle dopředu daných pravidel hodnocené znalosti, dovednosti a návyky. Přitom škola klade na žáka nároky v oblasti učebního výkonu a kázeňského přizpůsobení. Aktuální odbornou i společensko-politickou otázkou je „spravedlivé“ hodnocení žáků, to platí i pro matematiku. Uplatňování principu výkonu a s ním spojeného hodnocení je v posledních letech terčem různě motivovaných systematických útoků. Jsme svědky posunování významu „práva na vzdělávání“, bohatě finančně dotovány jsou projekty vycházející vstříc volání po „rovných příležitostech“. Cílem sdělení je poskytnout psychologický pohled do zákulisí těchto snah a na základě analýzy zahraničních zdrojů přinést informace na podporu stanoviska, že „rovnost není spravedlnost.“ |