Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Ustvarjalnost pri poučevanju prve pomoči
Název česky | Kreativita ve výuce první pomoci |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Naravoslovna solnica |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www2.pef.uni-lj.si/Naravoslovna_solnica/Izdaje/solnica_2014_18-3.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | creativity;teacher;school;health education;first aid |
Popis | První pomoc je dovednost zachraňující lidské životy. Výsledky výzkumů ukazují, že znalosti občanů v oblasti první pomoci jsou na nižší úrovni než by bylo žádoucí (např. Reissmannová, 2010), což souvisí s často nedostatečnou přípravu občanů v této oblasti. Aby byla první pomoc vyučována dostatečně efektivně, je nutné volit efektivní metody výuky – vhodné je využití zážitkové pedagogiky a simulace konkrétních situací, které kladou značné nároky na kreativitu lektora PP. Zlepšení neuspokojivé situace může také přinést implementace témat první pomoci do všech předmětů, které jsou vyučovány na základních školách. Podmínkou ovšem je učitel, který je odborníkem nejen ve svém oboru, ale také dobře ovládá nejnovější postupy první pomoci a kreativně myslí. V neposlední řadě si uvědomme, že v situacích, které vyžadují poskytnutí první pomoci, nemáme často k dispozici lékárničku a naším úkolem je improvizace založená na kreativitě. |