Informace o publikaci

The influence of customer satisfaction and quality perception on financial performance of a company

Název česky Vliv spokojenosti zákazníka a vnímané kvality na finanční výkonnost podniku
Autoři

SUCHÁNEK Petr KRÁLOVÁ Maria

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference SGEM conference on political sciences, law, finance, economics & tourism
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B22
Obor Řízení, správa a administrativa
Klíčová slova customer satisfaction; product quality; financial performance
Popis Předmětem článku je analýza vlivu spokojenosti zákazníka a dalších souvisejících faktorů na finanční výkonnost podniku. Cílem článku je identifikace faktorů, které ovlivňují spokojenost zákazníků a očekávání zákazníků ohledně kvality (produktu) a které zároveň ovlivňují finanční výkonnost podniku. Článek je založen na výzkumu podniků potravinářského průmyslu. Nejprve byla zjištěna finanční výkonnost zkoumaných podniků (na základě ukazatelů ROA, ROE a obratu aktiv) a na tomto základě byly podniky rozděleny na výkonné a nevýkonné. Byly identifikovány faktory (na základě předchozího výzkumu autorů), které mají vliv na spokojenost zákazníka. S využitím neparametrických statistických metod bylo analyzováno, které faktory ovlivňující spokojenost zákazníka ovlivňují zároveň i výkonnost podniku.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info