Informace o publikaci

Pozitivní edukace, pozitivní psychologie přínos pro vzdělávání ve školách

Autoři

ŽALOUDÍKOVÁ Iva

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova positive psychology; positive education; pupil´s strengths; positive schooling
Popis Pozitivní psychologie je nový směr v psychologii, který se zaměřuje na podporu pozitivních stránek jedince se záměrem ovlivnit jeho individuální výkon, chování a zdraví. Byla založena v r. 2000 profesorem Martinem Seligmanem, ředitelem Centra pozitivní psychologie na Pensylvánské univerzitě ve Philadelphii. Pozitivní edukace je způsob, jak využít pozitivní psychologii v praxi, ve škole. Je to speciální přístup, který zdůrazňuje individuální silné stránky jedince a motivaci, která podporuje učení. Učitelé pomáhají studentům najít jejich silné stránky a stanovit si osobní a učební cíle tak, aby zlepšili svůj výkon. Pozitivní edukace může zlepšit učební výsledky. Nový školní program pozitivní edukace vytvořený M. Seligmanem již byl implementován několika školami v Austrálii, Číně, USA a Velké Británii. Studie založená na důkazech sleduje, jak se vlivem programu mění postoje a osobní pohoda studentů. Pozitivní edukace hraje bazální roli v prevenci snižování úzkosti a stresu ve školním prostředí a zaměřuje se na zlepšení individuálních výkonů ve škole, sociální a emoční aspekty učení.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info