Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Pozitivní edukace, pozitivní psychologie přínos pro vzdělávání ve školách
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | positive psychology; positive education; pupil´s strengths; positive schooling |
Popis | Pozitivní psychologie je nový směr v psychologii, který se zaměřuje na podporu pozitivních stránek jedince se záměrem ovlivnit jeho individuální výkon, chování a zdraví. Byla založena v r. 2000 profesorem Martinem Seligmanem, ředitelem Centra pozitivní psychologie na Pensylvánské univerzitě ve Philadelphii. Pozitivní edukace je způsob, jak využít pozitivní psychologii v praxi, ve škole. Je to speciální přístup, který zdůrazňuje individuální silné stránky jedince a motivaci, která podporuje učení. Učitelé pomáhají studentům najít jejich silné stránky a stanovit si osobní a učební cíle tak, aby zlepšili svůj výkon. Pozitivní edukace může zlepšit učební výsledky. Nový školní program pozitivní edukace vytvořený M. Seligmanem již byl implementován několika školami v Austrálii, Číně, USA a Velké Británii. Studie založená na důkazech sleduje, jak se vlivem programu mění postoje a osobní pohoda studentů. Pozitivní edukace hraje bazální roli v prevenci snižování úzkosti a stresu ve školním prostředí a zaměřuje se na zlepšení individuálních výkonů ve škole, sociální a emoční aspekty učení. |