Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Pedagogický přínos kněze Dominika Pecky (1895–1981) : Příklad propojení pedagogického působení s kněžským posláním
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Historica : revue pro historii a příbuzné vědy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | web periodika |
Obor | Dějiny |
Klíčová slova | Czech catholicism; priestly identity; education; student movement; spiritual renewal |
Popis | Studie se zabývá pedagogickým přínosem osobnosti katolického kněze Dominika Pecky a jeho snahou o propojení pedagogického úsilí s kněžským posláním v kontextu tzv. hnutí spirituální obnovy českého katolicismu ve 30. letech 20. století. Studie také analyzuje důležité aspekty výzkumu proměny kněžské identity v prostředí českého katolicismu v letech 1890-1938, popisuje některé typy reakcí na krizi kněžské identity a pojednává o několika různých formách chápání kněžské služby za účelem hlubšího pochopení tématu v daném historickém období. Cílem příspěvku je rovněž úsilí o hlubší pochopení toho, proč se Dominik Pecka rozhodl zdůraznit pedagogickou rovinu svého pastoračního působení, a také specifické situace, kdy kněží byli nuceni znovu promýšlet svoji roli v moderní sekulární společnosti. |
Související projekty: |