Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Sharing tacit knowledge between a student teacher and a training teacher.
Název česky | Sdílení tacitních znalostí mezi studentem učitelství a cvičnou učitelkou |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings. Volume II, Education and Educational Research |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?page=recherche&recherche=10.5593%2FSGEMSOCIAL2015%2FB12 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial/2015/B12/S3.115 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | tacit knowledge; sharing tacit knowledge; apprenticeship; clean language |
Přiložené soubory | |
Popis | Jedním z důležitých zdrojů poznání studentů učitelství jsou nejen teoretické znalosti získané v teoretické přípravě, ale také praktické zkušenosti získané v průběhu praxe. Tato praktická zkušenost studenta je využita při vzdělávání, aniž by si to sám uvědomovali. Část těchto znalostí má skrytý, tacitní charakter. Definice tacitní znalosti je to vývoje schopný zpočátku neuvědomovaný, nebo méně uvědomovaný předpoklad pro strukturování zkušeností studentů nebo učitelů, tacitní znalosti se používá k rozhodování v situacích (zejména neočekávaných), projevované v jednání (během studentovi výuky) a interpretován v průběhu reflexe. Sdílení je založen na modelu učňovství. Problém je, že student si není vědom tacitních znalostí používaných během vyučovacího procesu, takže výzkumník a cvičný učitel by mu měli pomoci je zvědomit. Cílem výzkumu je zjistit druh tacitních znalostí, které sdílejí; podmínky, za kterých je sdílejí, a jak je sdílejí. Výsledky budou ilustrovány z údajů, které jsou získané hloubkové rozhovorů, založených na metodě zvané "čisté jazyk". |