Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Možnosti a meze vzdělávání žáků v matematice
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Citace | |
Popis | Ve společensko-politických diskuzích současnosti je nápadně často ztotožňováno a zaměňováno právo na vzdě-lávání s předpoklady ke vzdělávání. Je objektivním faktem, že se v předpokladech ke vzdělávání žáci a studenti liší. Psychologie do věcné diskuze může přinést poznatky o determinantách výkonu v matematice. Je třeba odlišit skupinu kognitivních předpokladů ke vzdělávání od osobnostních mimointelektových faktorů. Znovu se vrací dávno odmítnutá myšlenka rozhodujícího vlivu sociálního prostředí na školní výkon žáka. V příspěvku přináším fakta ke vzdělávání v matematice žáků, příslušníků rómské komunity. Z literatury čerpám zahraniční zkušenosti s pokusy o aplikaci ideologicky zdůvodňovaného tzv. inkluzívního vzdělávání. Specifika současné diskuze o vzdělávání v matematice českém pedagogickém prostředí demonstruji na pozadí důkazů o znejistělém sebevědomí žáků, rodičů i učitelů. |