Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka – představení současného výzkumu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek ve sborníku |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | learning strategies; language learning strategies; visually impaired; the blind; English language as a foreign language; case study |
Popis | Strategie učení se cizímu jazyku patří k aktuálním didakticko-pedagogickým tématům. Vlčková je definuje jako soubory postupů používaných žáky k usnadnění získávání, zapamatování, znovu vybavení a používání informací v procesu učení se cizímu jazyku. Dosavadní výzkumy věnované strategiím učení se soustředily zejména na většinovou populaci. Poznatky o strategiích učení se cizímu jazyku v rámci speciálního vzdělávání jsou nedostatečné, v českém prostředí téměř nulové. Cílem tohoto příspěvku je nastínit potenciál strategií učení se cizímu jazyku a představit současný výzkum strategií učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka na českých vysokých školách. |