Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Srovnání kurikula tělesné výchovy pro primární vzdělávání v Irsku a České republice
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Česká kinantropologie |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Irish curriculum; physical education; curicular documents; primary education |
Popis | Vznik předkládaného textu byl iniciován výsledky české kurikulární reformy, které poněkud zaostávají za původními očekáváními. Protože důvody a cíle této reformy nebyly zcela jasně pojmenovány, vyvstává především ve spojitosti s její implementací mnoho problémů. V tomto článku se orientujeme zejména na projektované kurikulum tělesné výchovy. Jako problém v námi rozebíraných souvislostech vnímáme nedostatečný soulad mezi projektovanými cíli tělesné výchovy a učebním obsahem definovaným v Rámcových vzdělávacích programech a také nízkou kongruenci mezi jednotlivými formami kurikula české tělesné výchovy. Předložená studie uvádí dílčí výsledky analýzy irského kurikula tělesné výchovy projektovaného pro primární vzdělávání. Na výsledky analýzy v závěru navazuje srovnání vybraných aspektů souvisejících s revizemi kurikulárních dokumentů v České republice a Irsku zejména s ohledem na výše nastíněný problém kongruence projektovaného kurikula tělesné výchovy. |
Související projekty: |