Informace o publikaci

Developing the conceptions of the concept square at elementary school

Název česky Rozvíjení představ o pojmu čtverec na základní škole
Autoři

BUDÍNOVÁ Irena

Rok publikování 2016
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova development of geometric thinking; geometric concepts; geometric shapes; the concept of the square
Popis Geometrické útvary jsou jednou z prvních částí geometrického učiva, kterou se žáci zabývají během raného školního vzdělávání. Už před započetím formálního vzdělávání získávají žáci základní informace o geometrických útvarech z jejich okolí. Děti si formují představy o pojmech na základě svých zkušeností. Některé z těchto raných představ mohou být nesprávné, což může negativně ovlivnit budoucí chápání pojmů. Proto je velmi důležité zkoumat to, jak děti rozpoznávají a klasifikují geometrické útvary. Rozvíjení geometrického myšlení je dlouhodobá cesta a vyžaduje neformální setkávání žáků s geometrickými pojmy a jejich vlastnostmi. První roky vzdělávání jsou velice důležité, protože je rozvíjeno intuitivní chápání geometrického světa. Ve článku jsou ukázány některé možnosti formování představ o pojmu čtverec u dětí čtvrtého ročníku ZŠ.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info