Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Reflexe pedagogických činností jako klíčový faktor profesního rozvoje
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | action research; life-long learning; kindergarten; professional development; reflection; self-reflection; kindergarten teacher; video recordings |
Popis | Předložená studie se zabývá rozvojem profesních kompetencí s cílem zjistit úroveň reflektivních dovedností absolventů oboru Učitelství pro MŠ v celoživotním vzdělávání a v kombinované formě studia. Poukazuje na specifika vysokoškolské přípravy učitelů mateřských škol, která vycházejí z reflektivního modelu učitelského vzdělávání. Teoretická východiska opřená o několik relevantních modelů reflexe (Farell, 2002; Korthagen et al., 2011; aj.) jsou ilustrována výsledky výzkumného šetření. Ty potvrdily oprávněnost požadavků na podporu reflexe ve výuce. Proniknout do složitosti pedagogických jevů, orientovat se v nich a nacházet efektivní způsoby řešení může učitel pouze tehdy, dostane-li se jeho reflexe na kritickou úroveň. |