Informace o publikaci
Vliv časové struktury na odkládání studijních úkolů, sebeposuzovanou prokrastinaci a subjektivně prožívaný stres
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sociálne procesy a osobnosť 2016: Zborník príspevkov |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.spao.eu/files/spo-proceedings16.pdf |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | academic procrastination; time structure; delay; stress |
Popis | Cílem studie bylo zjistit, jakým způsobem vnější časová struktura a struktura práce ovlivňují míru prokrastinace a subjektivní prožívání stresu. Předpokládali jsme, že vyšší struktura povede k nižší prokrastinaci a její prostřednictvím k nižšímu stresu. Studenti různých oborů (N = 450) vyplnili dotazník měřící akademickou prokrastinaci, vnímanou strukturu každodenního fungování a strukturu studia, a také formulář týkající se úkolů z posledního zkouškového období, včetně časových údajů o odkládání. Obě struktury slabě negativně korelovaly se skórem akademické prokrastinace a tento vztah byl převážně vysvětlen reálným odkládáním úkolů. Studenti s přísnější každodenní strukturou také udávali delší optimální čas na dokončení práce a vztah mezi odkládáním a subjektivním pocitem prokrastinace byl u nich silnější. V rozporu s očekáváním však byl vztah mezi strukturou a stresem z odkládání pozitivní, což naznačuje, že vnější struktura plní v seberegulaci poněkud ambivalentní roli. |