Informace o publikaci

Kritizujeme RVP oprávněně?

Autoři

VÁLEK Jan

Rok publikování 2017
Druh Článek ve sborníku
Konference 11. mezinárodní vědecká konference – Didaktická konference 2017
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/view/937/2934/658-1
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8590-2017-23
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Framework Education Program; PISA; TIMSS; criticism
Popis Závazný kurikulární dokument, Rámcový vzdělávací program, je neustále pod palbou kritiky kvůli tomu, do jaké míry je roztříštěna úroveň znalostí, vědomostí a dovedností žáků jednotlivých škol na stejném vzdělávacím stupni. Ačkoliv je RVP aktualizován, nijak se to nezlepšuje. Při aktualizaci většinou dochází k rozšíření očekávaných výstupů a učiva, ale k redukci nepotřebného obsahu nedochází. Úpravy vazeb mezi jednotlivými oblastmi pokud jsou, tak jen minimální. Meta-výzkumným šetřením shrneme data, která mohou vrhnout jiné světlo na Rámcový vzdělávací program.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info