Informace o publikaci
Převrácená třída: způsob efektivního využití času ve výuce cizího jazyka
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | CASALC Review |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://casajc.cz/article/show/62 |
Klíčová slova | teaching; foreign language; business french; flipped class |
Přiložené soubory | |
Popis | Příspěvek se zabývá konceptem převrácené třídy (flipped class/classe inversée), který se už téměř deset let šíří především v zemích Severní Ameriky a v Evropě. Ačkoli byla převrácená pedagogika původně využívána pro výuku předmětů přírodních věd, v současnosti je často aplikována i v jiných oborech a její implementace do výuky cizích jazyků má rovněž své opodstatnění. Kombinuje prvky více didaktických přístupů, jako je autonomní a kolaborativní učení nebo projektové vyučování, a díky svému charakteru může být úspěšně uplatněna v univerzitním vzdělávání. Příspěvek nastiňuje vývoj a teoretické základy uvedeného pedagogického přístupu a prezentuje využití jeho prvků ve výuce odborné francouzštiny na Ekonomicko-správní fakultě v Brně. |