![Důležité termíny](https://cdn.muni.cz/media/3633704/image_2.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
Péče o duši jako východisko fenomenologické pedagogiky v kontextu vzdělávacích technologií
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Jan Patočka staví ve své koncepci fenomenologické pedagogiky jako ústřední téma péči o duši. Tu vidí jako základ filosofie, nezbytný předpoklad pro reflexi vlastního lidského vývoje, dějin v pravém slova smyslu. Své pojetí fenomenologie ale nevztahuje pouze k otázkám ontologickým a epistemickým, ale klade je také do souvislostí s pedagogikou. Poznání se stává individualizovaným hledáním pravdy v nejkomplexnějším slova smyslu. V tomto kontextu se pokusíme zaměřit na změny, které v oblasti vzdělávání přinášejí nové technologie a technologické možnosti v oblasti vzdělávání se autonomnímu cestami. Internet a možnosti s ním spojené otevřeli cestu k budování osobního vzdělávacího prostředí (PLE), rozvoji metod jako je sebe-organizované učení prostředí (SOLE) nebo konektivismu a heutagogice. Příspěvek se pokusí právě tyto nové možnosti učení se reflektovat pomocí Patočkova konceptu péče o duši a celkového nazírání fenomenologické pedagogiky s odkazem na antinomie Eugena Finka. |