Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
ENGINEERING EDUCATION AND SCIENCE & TECHNOLOGY POPULARIZATION AMONG YOUNGSTERS SUPPORTED BY IT
Název česky | Vzdělávání a popularizace vědy a techniky pro děti a mládež s podporou IT |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Matematika, informačni technologie a aplikované vědy (MITAV 2017) |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | electrical engineering; digital natives; e-learning; education; science & technology popularization |
Popis | Moderní informační technologie vytvořily nové možnosti v oblasti vzdělávání. E-leaming se stává velmi oblibenou formou vzdělávání, přičemž má potenciál být vynikajícím nástrojem nejen pro transfer znalostí, výsledků výzkumu a nejnovějších poznatků do vzdělávacího procesu, ale také pro efektivní nástroj pro zvýšení zájmu mladých I'udí o vědu a techniku. Vytvořili jsme proto vzdělávací portál pro studenty "elearncentral" s cílem zvýšit kvalitu a efektivitu tradičních metod výuky. Tento portál je od roku 2004 stále využíván, v rámci smíšeného učení na Slovenské technické univerzitě v Bratislavě a od roku 2009 i v oblasti popularizace vědy a techniky mezi dětmi a mladými lidmi. V tomto příspěvku jsou prezentovány naše praktické skrisenosti v navrhování, realizaci implementace interaktivních e-learningových projektů dostupných na portálu "elearncentral". Nami vytvořené interaktivní online / offline projekty s plnou interaktivitou, multimediálními prvky, animací, testy a diskusními. Dizajn popularizačních kurzů pro seznámení veřejnosti s vybranou tématikou musí být velmi atraktivní a také jazyk musí být velmi příjemný, l'ahko pochopitel'ny a jasny. Vycházejících z uvedených skutečností jsme se rozhodli při tvorbě těchto e-learningových projektů upřednostňovat používání mnoha ilustrativních schém a obrázků, které demonstrují základní vlastnosti před komplikovanými vysvětleními. Pro uživatele jsme vytvořili možnosti spetnej vezby. V prispevku uvádzame i zhmutie jeho vystupů. Práce uvedená v tomto článku byla podpořena agenturou Kega Ministerstva školství, vedy, výzkumu a sportu Slovenské republiky v rámci grantu 020STU-412015. |