Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Pedagogické kompetence učícího knihovníka se zaměřením na dimenzi sebereflexe
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | ITlib. Informačné technológie a knižnice |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://itlib.cvtisr.sk/archiv/2018/2/pedagogicke-kompetence-uciciho-knihovnika-se-zamerenim-na-dimenzi-sebereflexe-pedagogical-competences-of-a-teaching-librarian-focusing-on-self-reflection.html?page_id=3451 |
Klíčová slova | teaching librarian; pedagogy; self-reflection; reflection; librarianship |
Popis | Příspěvek se teoreticky zabývá pojetím edukačních kompetencí učícího knihovníka jednak v kontextu (české) Koncepce rozvoje knihoven na léta 2017-2020, jednak v návaznosti na platný dokument ALA v sekci ACRL Roles and Strengths of Teaching Librarians z roku 2016. Stěžejní obsahovou částí článku je pojednání o sebereflexi jako jednom z pilířů úspěšnosti pedagogické práce učícího knihovníka. Cílem článku je fenomén pedagogické reflexe v oborovém diskursu teoreticky uchopit a zároveň otevřít možné tematické výzkumné pole, které transdisciplinárně směřuje z oblasti knihovnictví a informační vědy do pedagogiky a psychologie. |
Související projekty: |