Informace o publikaci
Využívání tvrůčích metod v hodinách anglického jazyka pro přírodovědce
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Kvalita jazykového vzdelávania na univerzitách v Európe VII |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | cognitive, psychoanalysis, creativity, unconscious, education |
Popis | Příspěvek pojednává o základních principech tvořivosti s ohledem na teoretické závěry z oblasti kognitivního a psychoanalytického přístupu. Porovnání těchto přístupů pomohlo nahlédnout některé rozpory, které v uvažování o tvořivosti přetrvávají. Současně přispělo k vytvoření návrhu zúžené definice kreativity, kterou lze použít pro potřeby vzdělávání. Tato definice zohledňuje roli nevědomí ve vzdělávacím procesu a zdůrazňuje potřebu práce s nejistotou. Na základě závěrů byla navržena a dále reflektována konkrétní metoda práce s autentickým materiálem. |