Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Obučenije RKI češskich studentov s narušenijami zrenija v kontěxtě inkljuzivnogo obrazovanija
Název česky | Výuka ruštiny jako cizího jazyka pro české studenty se zrakovým postižením v kontextu inkluzivního vzdělávání |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2019 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Jazyk i kultura (Language and Culture) |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Článek na webových stránkách časopisu "Jazyk i kultura (Language and Culture)" |
Doi | http://dx.doi.org/10.17223/19996195/45/19 |
Klíčová slova | teaching Russian as a foreign language; people with visual impairments; purblind people; blind people; inclusive education |
Popis | The modern education system of the Czech Republic has a pronounced tendency towards inclusion, i.e. an equal approach to teaching all students without exception. The aim of this article is to demonstrate the basic principles of inclusive education applied in the process of learning Russian as a foreign language of Czech students with visual impairments. The research was conducted over 6 semesters and it is based on the method of observation and analysis of accumulated experience. |