Informace o publikaci

Změna ochranného účelu (cíle) zákona jako druh faktické regulatorní expanze (ochrana spotřebitele, nebo soutěže)?

Autoři

BEJČEK Josef

Rok publikování 2019
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Obchodní právo
Fakulta / Pracoviště MU

Právnická fakulta

Citace
www Repozitář MU
Klíčová slova protection of competition; digitization of economics; protection of privacy; consumer welfare
Přiložené soubory
Popis Jde o reprint kapitoly v publikaci Rekodifikace obchodního práva - pět let poté - viz. Digitalizace umožňuje bezprecedentní růst zisku a faktické tržní moci těch, kteří mají výhodu prvního úspěchu(tzv. vrátných digitálního trhu). Větší transparentnost trhu a rychlost tržní reakce díky digitalizaci jsou dvousečné a zdaleka nevedou ke vzniku trhu dokonalého. Ochrana soutěže by mohla sklouznout k ochraně soukromí ve smyslu spotřebitelského blahobytu, jak naznačuje současná rozhodovací praxe. Optimální kompromis (regulace) nesmí být nejen kontraproduktivní, ale měl by být prosoutěžní. Pokusy využívat antitrust k řešení otázek mimo soutěž by se mohly vymstít.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info