Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Matematicky nadaný žák ve školním prostředí: Případová studie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Svět nadání |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://www.talentovani.cz/aktualni-cislo |
Klíčová slova | gifted pupils; mathematical gift; mathematical task; solving strategies |
Popis | Článek stručně teoreticky pojednává o vzdělávání nadaných žáků a o různých skupinách nadaných žáků, které jsou určitým způsobem ve školním prostředí znevýhodněny a existuje u nich zvýšené riziko, že je učitelé nebudou umět identifikovat a adekvátně rozvíjet. Případová studie se věnuje matematicky nadanému žákovi 8. ročníku a jeho obtížím pří průchodu školní docházkou. Na jeho případě je ilustrováno, že problematika nadání není dodnes některým učitelům vlastní a důsledkem je časté riziko, že nadané děti jsou vnímány spíše jako zvláštní. Cílem článku je hledat odpovědi na čtyři výzkumné otázky, týkající se školního prostředí, možnosti rozvíjení nevšedního nadání žáka a rovněž řešitelských strategií, které žák používá. |