Informace o publikaci

The language ability test for preschool children

Název česky Test jazykových schopností pro předškolní děti
Autoři

HŘAVOVÁ Aneta

Rok publikování 2024
Druh Konferenční abstrakty
Citace
Popis Čtenářská pregramotnost je jakýmsi předstupněm čtenářské gramotnosti a je chápána jako soubor postupně se rozvíjejících předpokladů pro čtení a psaní před nástupem na základní školu (Kropáčková et al., 2014). Důležitou součástí rozvoje gramotnosti je rodina a předškolní výchova – mateřská škola. Tato studie je součástí disertační práce, která je zaměřena na podporu rozvoje čtenářské pregramotnosti v rodinách předškolních dětí a v mateřské škole. V tomto příspěvku uvádím výsledky pre-testu a post-testu, který byl zaměřen na posouzení jazykových a řečových dovedností. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit individuální úroveň jazykových dovedností dětí a porovnat jejich skóre na začátku a na konci školního roku. Jednalo se o standardizovaný test jazykových dovedností (Seidlová, Málková & Smolík, 2014). Výsledky přináší pozitivní zjištění. Všechny děti dosáhly vyššího skóre a jejich jazykové znalosti se zlepšily nejen díky přirozenému vývoji dítěte, ale také díky zaměření výuky a individualizované podpoře mateřské školy dětem a jejich potřebám.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info