Informace o publikaci

Čtenářská pregramotnost a její rozvoj v rodině předškolních dětí

Autoři

HŘAVOVÁ Aneta

Rok publikování 2022
Druh Článek ve sborníku
Konference Juvenilia Paedagogica 2022, Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov
Citace
Klíčová slova Reading preliteracy, reading literacy, pre-reading skills
Přiložené soubory
Popis Cílem předvýzkumu disertační práce bylo zjistit, jaká je úroveň čtenářské pregramotnosti dětí navštěvující jednotřídní mateřskou školu v Brně a jaké aspekty rodiny ovlivňují rozvoj čtenářské pregramotnosti. Na základě výsledků pedagogické diagnostikybyly vybrané dvě děti, s nejlepším a nejhorším výsledkem pedagogické diagnostiky v oblasti řeči, která je součástí čtenářské pregramotnosti. Dalšívyužitou metodou byly rozhovory s rodiči těchto dětí, kteří byli po jeho ukončení vyzváni k vedení deníku po dobu jednoho měsíce. Z výsledků předvýzkumu vyplynulo, že ačkoliv výsledky testů ukazují na rozdílnou úroveň jazykových schopností vybraných dětí, jejich rodinné prostředí se jeví jako vysoce podnětné, zejména z hlediska domácího předčítání. V závěru práce uvažuji nad možnými souvislostmi těchto výzkumných zjištění.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info