Informace o publikaci

Czeching Out Puns and Clichés in Football Reporting

Název česky Slovní hříčky v jazyce anglického sportovního zpravodajství
Autoři

CHOVANEC Jan

Rok publikování 2005
Druh Článek ve sborníku
Konference Theory and Practice in English Studies, Volume 3
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://www.phil.muni.cz/plonedata/wkaa/Offprints%20THEPES%203/TPES%203%20(061-067)%20Chovanec.pdf
Obor Jazykověda
Klíčová slova word play; media; football reporting; headlines; language creativity; puns; allusion; homonymy; intertextuality; semiotic play; infotainment
Popis Slovní hříčky představují hravou manipulaci lingvistických forem, při níž dochází k využívání doslovného a metaforického významu. Tento prostředek bývá běžnou strategií užívanou v médiích s cílem podpořit účast čtenářů v daném řečovém aktu. Tento často stereotypní a otřepaný prostředek odvádí pozornost od samotné předávané informace k jazykové podobě (formě) dané zprávy. Slovní hříčky jsou interpretovány v kontextu způsobu prezentace jako součást širšího trendu k tzv. "infotainmentu" v médiích. Využívání aluzivního charakteru slovních hříček je dokumentováno na příkladech novinových titulků několika britských médií během sportovního zpravodajství, konkrétně výsledků českého fotbalového týmu na Mistrovství Evropy Euro 2004 v Portugalsku.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info