Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Příprava pro integrovanou tématickou výuky na ZŠ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Efekty pohybového zatížení v edukačním prostředí tělesné výchovy a sportu. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | integrovaná tématická výuky ZŠ terénní geografický kurz pěší turistika |
Popis | Rámcový vzdělávací program iniciuje na základních školách zájem o realizaci integrované tématické výuky. S tím souvisí problematika tvorby obsahu, plánu a spolupráce mezi učiteli. Začleněním integrované tématické výuky do tradičního vyučovacího systému předmětového typu není jednoduchou záležitostí a proto je výhodné na tuto formu výuky připravovat již budoucí pedagogy na fakultách s pedagogickým zaměřením. Je potřebné dát studentů širší základ o možnostech integrace předmětů, nepřipravovat je jen pro spojení v rámci tzv. tématických celků, ale i na méně obvyklá jako je například vytvoření společných témat některých přírodovědných předmětů s pohybovými aktivitami, tělesnou výchovou. V rámci spolupráce Kateder geografie a biologie PdF a Katedry sportovních aktivit FSpS na MU využíváme některé terénní odborné praxe studentů jako názorné příklady tématické integrované výuky s pohybovými aktivitami. Integrace pohybových aktivit do terénní praxe studentů geografie je dobrou možností jak zkvalitnit terénní praxi, ukázat geografické lokality, reálie a skrytým způsobem přispívat ke zvýšení časového objemu aktivního pohybu jedince a působit ve smyslu utváření zdravého způsobu života s pohybem. |
Související projekty: |