Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Trenér v normativní koncepci pedagogiky sportu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sborník prací Fakulty sportovních studií |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Sport a aktivity volného času |
Klíčová slova | Sport pedagogy; normative conception of sport pedagogy; sport trainer; coach |
Popis | Pedagogika sportu se z hlediska základních vědeckých paradigmat člení především na dvě oblasti – na empirickou a normativní. Uvedené dělení se odráží mj. v odlišném pohledu na problematiku trenérství. Z hlediska vzrůstajícího tlaku na maximální sportovní výkon se jeví jako efektivní sociální výzkum úspěšných trenérů a jejich aktivit, tzn. empirická (výzkumná) orientace pedagogiky sportu. Z hlediska širších humanizačních aspektů a především v souvislosti s reakcí na prohlubující se negativní jevy ve vrcholovém sportu sílí význam normativní pedagogiky sportu, která v trenérské práci zvláště zdůrazňuje pedagogickou odpovědnost, směřování k „dobrému životu“ a rozvoj prosociálního chování. |