Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Tvorba a využití vizuálních ontologií v elektronické podpoře výuky
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | DATAKON 2006, Sborník databázové konference |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Sborník na internetu |
Obor | Informatika |
Klíčová slova | e-learning; knowledge; ontology; computer vision; machine learning; visual similarity |
Popis | Elektronicky podporovaná výuka (e-learning) si dává za úkol asistovat u předávání znalostí studentům pomocí počítačových systémů. Pro tuto funkčnost je potřeba explicitní popis sémantiky předávaných dokumentů, což je základní myšlenka sémantického webu. Práce s ontologiemi se v dnešní době omezují na práci s textem. Textová data jsou ale jen jedním médiem pro předávání znalostí; dalším je obraz. Tento příspěvek se zamýšlí nad problematikou definice sémantiky obrazových dokumentů, popisuje aktuální stav v této oblasti a je v něm navržen algoritmus pro popis vnitřní struktury obrazu, práci s jeho sémantikou – a jejich následné využití hlavně v počítačově podporované výuce. |
Související projekty: |