Informace o publikaci

Tvorba a využití vizuálních ontologií v elektronické podpoře výuky

Autoři

GREGAR Tomáš POSPÍŠILOVÁ Radka

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference DATAKON 2006, Sborník databázové konference
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta informatiky

Citace
www Sborník na internetu
Obor Informatika
Klíčová slova e-learning; knowledge; ontology; computer vision; machine learning; visual similarity
Popis Elektronicky podporovaná výuka (e-learning) si dává za úkol asistovat u předávání znalostí studentům pomocí počítačových systémů. Pro tuto funkčnost je potřeba explicitní popis sémantiky předávaných dokumentů, což je základní myšlenka sémantického webu. Práce s ontologiemi se v dnešní době omezují na práci s textem. Textová data jsou ale jen jedním médiem pro předávání znalostí; dalším je obraz. Tento příspěvek se zamýšlí nad problematikou definice sémantiky obrazových dokumentů, popisuje aktuální stav v této oblasti a je v něm navržen algoritmus pro popis vnitřní struktury obrazu, práci s jeho sémantikou – a jejich následné využití hlavně v počítačově podporované výuce.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info