Informace o publikaci

Prenatální učení?

Autoři

KOUKOLA Bohumil MAREŠ Jiří PAVLÍKOVÁ Eva

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference Psychologie zdraví a kvalita života (sborník přednášek)
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova health psychology; life quality; prenatal learning
Popis Příspěvek se zabývá kritickým zhodnocení účelnosti a využití přístroje pro tzv. prenatální učení, který je znám pod obchodním označením BabyPlus. Bylo dotazováno 10 uživatelek tohoto tohoto zvukového generátoru a následně analyzovány jejich výpovědi týkající se prožitků při užívání a jejich subjektivní názory týkající se následného vlivu této stimulace na chování a vývoj dítěte po narození. Z našich zjištění vyplývá, že těhotné ženy přístroj používaly v dobré víře, že prospěje dítěti, takže s ním byly spokojené a neproblematický vývoj z velké části připisovaly vlivu stimulace. Zajímavé je, že s větším časovým odstupem od porodu (a rostoucím věkem dítěte) toto přesvědčení sláblo, takže mnohé ženy BabyPlus ve svém daším těhotenství nepoužily. Jelikož skutečný vliv zvukové stimulace přístrojem BP pravděpodobně není možné prokázat, kloníme se k přirozenějším metodám stimulace prostřednictvím matčina hlasu, pohybu, taktilního kontaktu přes břišní stěnu či poslech individuálně oblíbebé hudby.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info