Informace o publikaci

Řízení kvality v organizacích poskytujících služby: pojem kvalita a jeho význam

Logo poskytovatele
Autoři

LUKÁŠOVÁ Růžena FRANKOVÁ Emilie

Rok publikování 2007
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Trendy ekonomiky a managementu
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Ekonomie
Klíčová slova Quality control services organizational culture
Popis Příspěvek se zabývá pojmem kvalita v kontextu řízení kvality v organizacích poskytujících služby. Řízení kvality není v příspěvku chápáno jako pouhé zavádění postupů, metod a technik řízení kvality, ale především jako kulturní změna celé organizace. Za důležitý předpoklad úspěchu řízení kvality je označena shoda v chápání obsahu tohoto pojmu mezi pracovníky organizace a mezi pracovníky a zákazníky/klienty organizace. Za perspektivní způsob zjišťování obsahu pojmu kvalita ve vědomí pracovníků a zákazníků/klientů organizace je považováno mentální mapování (tvorba myšlenkové mapy). Příspěvek prezentuje tvorbu myšlenkové mapy jako poměrně málo známou metodu umožňující iniciaci a zachycení příslušným způsobem zaměřených myšlenkových procesů, jejich struktury a obsahu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info