Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
A study on teachers´ voice development in the context of their profession
Název česky | Příspěvek k vývoji hlasu učitelů v kontextu pedagogické profese |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2008 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V první etapě projektu proběhlo šetření u 65 respondentů, studentů kombinovaného studia, kteří již působí ve výchovně vzdělávacím procesu. Byly použity následující techniky: Dotazník vlastní konstrukce zaměřený na zjištění subjektivní percepce mluvního i zpěvního hlasu, na vědomosti o hlasové hygieně, na zdroje těchto vědomostí, i na zjištění hlasové zátěže v mimopracovních aktivitách. Dotazník Voice Handicap Index (VHI), konstruovaný Jacobsonovou a spolupracovníky (1997, pomocí kterého lze zjistit subjektivní hodnocení vlastní kvality hlasu a vlivu kvality hlasu na socioprofesní funkce. Zároveň byly u všech respondentů pořízeny hlasové snímky DSI pro systematické sledování objektivních změn hlasu. |
Související projekty: |